زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

اولین جلسه از سلسله نشست‌های اندیشه ورزی با موضوع کنشگری بانوی مسلمان در مشهد برگزارشد

  • کد خبر: ۱۴۲۶۴۴
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
اولین جلسه از سلسله نشست‌های اندیشه ورزی با موضوع کنشگری بانوی مسلمان در مشهد برگزارشد
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت:: هدف از برگزاری این سلسله نشست ها، استفاده حداکثری از ظرفیت زنان مشهدی و استان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها در حوزه زنان و خانواده است.

 به گزارش شهرآرانیوز، امروزشنبه ۱۰ دی ماه، اولین جلسه از سلسله نشست‌ها اندیشه ورزی با موضوع (کنشگری بانوی مسلمان، باید‌ها و نباید ها) با حضور نخبگان و اساتید فعال در حوزه زنان و خانواده در استانداری برگزار شد.
شیوا خوش نسب، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی از اهداف برگزاری این سلسله نشست‌ها گفت: هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها که ادامه دار است استفاده حداکثری از ظرفیت زنان مشهدی و استان خراسان رضوی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها در حوزه زنان و خانواده است.

به گفته وی، الویت اصلی اینکه خود بانوان، برای حوزه‌های هفتگانه دارای الویت خاص استان در مباحث تحکیم و بنیان خانواده، زیست عفیفانه، کسب و کار پایدار، بحث حقوق و مسئولیت‌ها و بحث‌های مرتبط با نشاط جامعه مسئله شناسی کنند والویت‌هایی که لازم است به طور برنامه محور به آن پرداخته شود.

خوش نسب تصریح کرد: در این نشست قرار شد محفل یاران انقلاب را داشته باشیم و زنانی که در عرصه دانشگاه، حوزه، پژوهش و مباحث اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی صاحب نظر هستند شروع به فعالیت کنند و با یک دغدغه مشترک که می‌خواهیم مسئله شناسی کنیم و در گام بعدی الویت بندی مسائل را در حوزه زنان و دختران و خانواده داشته باشیم.
بیشتر هدف این است که از موازی کاری‌هایی که در حوزه زنان و خانواده انجام شده جلوگیری کنیم و به عبارتی به یک جمع واحد برسیم تا دستاوردهای  فراگیر تری داشته باشیم. تا الان هم در حوزه جمعیت، کارآفرینی و اشتغال و مبحث الگوی سوم زن مسلمان دستاورد‌هایی که زنان به ما دادند قابل توجه و قابل تامل است.

مریم ورزکار، مدرس دانشگاه و پژوهشگر با حضور در این جلسه درباره نقش مهم برگزاری این سلسله نشست‌ها در حوزه زنان و خانواده تصریح کرد: مسئله شناسی در حوزه زنان و خانواده از موضوعات مهم این سلسله نشست‌ها می‌باشد. انچه که باعث شده این نشست‌ها برگزار شود اینکه در طول ۴۴ سال انقلاب به مسائل فرهنگی در مسئله یابی عممتا به صورت خرد پرداخته شده است و یا اگر در سطح کلان بوده است گلوگاه‌های مسائل اصلی به آن پرداخته نشده است و این  وضعیت در حوزه مسائل فرهنگی و مسئله زنان و خانواده بیشترین آسیب را  داشته است.

به گفته این نویسنده و پژوهشگر، در بحث زنان و خانواده گلوگا‌های اصلی مسئله یابی زنان و خانواده شناسایی نشده و در حقیقت یک سری مسائل خرد وغیر قابل توجه به آن پرداخته شده است، درصوتیکه که اگر به این گلوگاه‌ها بیشتر پرداخته می‌شد اکنون با وضعیتی که مواجه هستیم روبه رو نمی‌شدیم.

وی افزود: در مسائل زنان و خانواده شناسایی گلوگاه‌ها بسیار اهمیت دارد .که با برگزاری این سلسله نشست‌ها فرضیه‌ای که گفته می‌شود گلوگاه مسائل زنان وخانواده، بحران هویت تلقی می‌شود به آن پرداخته شود. تا کار‌های که درحوزه فرهنگی در عرصه حجاب، نقش مادری و همسری و حتی مهارت‌های زندگی بیشتر اثر گذار شود.

ورزکار یادآورشد: امروز مشاهده می‌کنیم دخترانی که از هویت زنانه خودشان یا بی خبر هستند و یا شاخص‌های وجودی خودشان برایشان ارزشمند نیست؛ بنابراین ما در سدد هستیم با  شناسایی گلوگاه اصلی چالش‌های جدی در مسائل فرهنگی زنان با توجه به برنامه ریزی‌های جامعه که صورت می‌گیرد نتیجه بدهد. بر همین اساس سلسله نشست‌هایی که قرارشد به صورت کمیته‌های هفتگانه طراحی شود ادامه دار باشد همه زنانی که در مشهد در عرصه‌های مختلف سیاست گذاری و سیاست پژوهی فعالیت می‌کنند به اقتضای وضع موجود از ظرفیتشان استفاده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->